Tervetuloa!

Toimitamme hydrauliikka­tar­vik­keita merkistä riippumatta järkevään hintaan pääasiassa oman maahan­tuon­nin kautta. Netti­kaupassa on lueteltu lähin­nä vain omasta varas­tosta löy­tyvät perus­tarvikkeet, joilla toi­mitus on erittäin nopea. Lähetä sähkö­postia, kun tarvit­set pumpun, moottorin tai venttiilin, jota ei netti­kaupasta löydy, useimmiten tuote saadaan Euroopasta muutamassa päivässä. Kun suunnittelet uutta ja erikoista, käytä alla olevia laskureita hyväksesi.
Hydrauli­järjestelmien suun­nittelu­työtä emme tee.


Toimituskulut alkaen 5€

Valmet 502 kaksoispumppu 3/4" akselilla

Toimitusaika: 1-2 viikkoa
650,00 €* / Kpl
*sis. ALV

Lukumäärä:

Kun alkuperäisen pumpun valmistus on lopetettu, voit teettää meillä pumpun toiveiden mukaan. Tässä pari esimerkkiä Valmet 502:n pumpusta, joka vanhemmissa malleissa on Cessnan valmistama soikealla SAE -laipalla, ohjuri ∅82,6 mm. Akseli on harvinaista kokoa: ∅11/16" eli 17,45 mm. Saattaa sopia muihinkin 60-luvun Valmetteihin.

Alkuperäinen Cessnan vastapäivään pyörivä yksöispumppu oli varustettu jakoventtiilillä, joka syötti öljyn myös ohjaukselle. Lähinnä vastaava on samanlaisella rakenteella toteutettu Eatonin pumppu (ent. Cessna):

Eaton Kuvia asennuksesta.

Kiinnitykseltään sama kuin alkuperäinen, Valmetin normaali käyttöratas sopii suoraan akselille, kiilakin on sama 3/16" eli 4,8 mm. Erona on suurempi tuotto ja erilaiset lähtöliittimet. Pumpun kierrostilavuus on 29 cm³, prioriteettiventtiilillä ohjaukselle menee 15,1 l/min, säädettävä varoventtiili on asetettu 140 bar (ehkä liian korkea arvo Valmetin ohjaukselle!). Alkuperäiset putket, letkut ja imusuodin eivät sovi suoraan, tarvitaan ainakin muunnosnipat lähtöihin:

  • imu 3/4"-14 NPTF
  • ohjaus 9/16"-18 UNF o-renkaalla
  • nostolaite 3/4"-16 UNF o-renkaalla

Kaksoispumppu 3/4" akselilla Kuvia asennuksesta.

Tässä vaihtoehdossa Valmetin käyttöratasta pitää hieman sorvata, pumpussa on yksi imuaukko G3/4" sisäkierteellä ja vastaavasti painelähdöt G1/2" ja G3/8". Suunnattavat kulmanipat painelähdöissä mahtuvat juuri moottorilohkon väliin. Nostolaitepumppu on 16 cm³ ja ohjauksen pumppu 11 cm³ (nostolaitepumppu on suurempi kuin seuraavassa Valmet 502 -mallissa alunperin). Muista lisätä paineenrajoitusventtiili ohjauspiiriin!

Kaksoispumppu 1:8 kartioakselilla Kuvia asennuksesta.

Tämä 502:n vastapäivään pyörivä pumppu korvaa Roquet 1L35IE10R -kaksoispumpun, jota tarjottiin varaosaksi alkuperäisen Cessnan valmistuksen loputtua. Roquetin mukana tuli uusi käyttöratas kartioreiällä, se sopii tähän vaihtoehtoon. Nostolaitepuoli, etummainen lohko on 19 cm³ ja ohjauksen lohko 11 cm³. Tässä esimerkkipumpussa isomman lohkon liitäntä on imupuolella G3/4" ja painepuolella G1/2". Ohjauspumpussa on molemmin puolin euro-laippa 30 mm pulttikehällä.

Vaihtoehdot

(Vaihtoehdoilla on eriäviä toimitusaikoja)
Nimi Hinta
710,00 €
650,00 €
545,00 €
Ostoskorissa ei ole tuotteita
Uusimmat tuotteet

Toteutus: Mikko Luodemaa